onsdag 28 april 2010

En förmiddag i skogen....

Sen jag fick mitt nya schema har min ledighet gått i hundträningens tecken... nästan så det blivit för mycket! Tycker det är skoj och Acke är grymt skoj att träna med, tur att jag har Zeb och nya grejer i och med lydnaden att göra med honom annars hade Acke nog tränats lite för mycket. Idag åkte vi ut till skogen de fick varsitt spår och sen klipptes det lor plus den vanliga lydnadträningen med dem båda. Zeb va allt annat än fokuserad i spåret, första pinnen gick bra men sen försvann fokus helt....åt till och med bajs(det gör han aldrig annars med en uppgift). Acke tar spåret som en gud, drar sig fram i kopplet och i en hisklig fart fortsätter han över leksakerna denna gången.... lite mera träning på föremål för hans del!

Vi åkte sen vidare för att testa om Acke gillar bada....DET GJORDE HAN!!!!! De lekte vildare än någonsin i vattenbrynet och med mig hem fick jag två totalt slutkörda hundar, skitiga och blöta så stora de va!

Har testat att köra lite hinder med Acke och han gillar det enormt mycket...får bli belöning med agilityn istället upptill lydnadsträningen!

På lördag har vi DM i agility och jag ställer upp med Zeb, kan bli skoj! Förväntar mig dock inga super resultat men vi ska se till att göra så gott vi kan, fika är vi ena baddare på i alla fall.



Ha det så gott i vårsolen;-)

2 kommentarer:

  1. Vilken energi du har med din träning! Varför lämnade du inte lite kvar av den varan här hos mig i söndags? ;) Jag behöver lite extra nu :)

    Underbart att höra att han sköter sig bra i spåret lille Acke! Vi måste ta och pratas vid på telefon snart så jag hinner med i er snabba utveckling! I söndags hann jag ju knappt mer än säga hej till er. Men jag såg minsann hur fint samarbete ni har!!

    Zeb är en riktig goding! Så fin han var med alla valpar! Lycka till på lördag! Att vara bra på att fika är inte fy skam det heller. Du får komma med någon gång när vi (Tytti, Riitta och jag) kökstränar :) Vi är VÄLDIGT bra på det om vi får säga det själva :)

    Nu ska jag till jobbet...igen.../Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Hur gick det för dig och Zeb?
    Kram

    SvaraRadera