onsdag 3 februari 2010

Morgonpromenaden!


Nu i detta vinterlandskap får man se mycket som inte annars är så synligt för oss... På morgonpromenaden idag så gick jag och Zeb alldeles bredvid två älgar som låg och slappade i snön. Märkligt stillsamt alltså, de brydde sig inte ett skatt om oss. Alldeles som vi står och begrundar dessa enorma bjässar kommer att rådjur och spattserar förbi;-) Zeb som är en odåga när det gäller att vara lös och komma direkt på inkallning annars bara stog helt tyst jämte mig.... Då vi fortsatte vår promenad hemåt fylldes jag med insikten om hur lugnt och tyst allting är runtomkring oss numera, väldigt behagligt! Dock förbannade jag snön i hallen nägra minuter senare då tassarna ska torkas rena och dylikt...
Ha en fantastisk dag, det tänker vi;-)

3 kommentarer:

  1. kul att du böjat blogga... ska följa den varje dag :))

    hoppas det går bra med de nya lilla valpen när den kommer !!

    puss puss / Monica

    SvaraRadera
  2. Hej hopp!
    Vilken fin fin blogg ni skaffat er! Denna kommer jag följa flitigt!:)
    Kram Madde

    SvaraRadera
  3. Underbart - både er promenad och att du bloggar. Känns som om det blir lite lättare att släppa taget då, låter fånigt men så känns det.

    Ska länka till dig, förhoppningsvis under kvällen. Fin sida för två fina pojkar *tummen upp*

    SvaraRadera