onsdag 10 februari 2010

Stiger man upp tidigt hinns det med massor....

Klockan 5 va det dax imorse för den lilla terroristen att vakna ;-) Richard hade jobbat natt och skulle duscha och så då va det ju väldigt tråkigt att vi bara skulle sova....
Det fick bli en smarrig frulle tillsammans hela familjen, det är inte fy skam det! Richard skulle som sagt sova efter att jobbat natten så vi andra tre stack ut på en upptäcktsfärd... leta grejer i skogen, hämta leksaker, äta godis och annat skojsigt;-)
Klockan 8 gick jag till gymmet, sötnosarna sov ändå, kan vara bra att träna att lämnas lite, kanske??!! Hade ju gått väldans bra och vi gick på en liten promenad igen.
Hoppade in i duschen, fixade Ackes försäkring och sen tog vi en biltur ner till Madde och Mikko och deras vovvar;-) Vi åt en lunch tillsammans och sen tränade jag och Madde med Zeb och Billy, jag har ju gått och blivit spritt språngandes galen och anmält mig till en lydnadsklass ett tävling med Zeb;-) Detta måste ju som det agilityekipage vi är tränas på då;-) Acke gjorde livet surt för samtliga vuxna hundar, genom bitas i pälsen, tassarna och hänga i hakan... Billy förlorade x antal hårstrån på sin fina svans under eftermiddagen;-)
Bilen fick en snabbtvätt och nu är vi hemma igen...
Acke och Zeb fick äta kvällsmaten på varsina ställen idag, Zeb på toa och Acke i vardagsrummet med mig! För varje bit mat var han tvungen att antingen sitta, ligga, ta kontakt eller få ett varsågod;-)Detta gillades så det kommer vi med garanti göra igen...
Ikväll får vi se vad som händer, blir väl en promenad igen kanske till bror min och hälsa på barnen;-) Acke är älskad av oss allesammans och den energi det lilla livet bär runt på skulle med säkerhet räcka till att försörja ett helt bostadsområde... Han piggar upp helt klart, en toppen skoj hund. En miljoners briljoners tack kramar att vi fått honom;-)

1 kommentar:

  1. Ni är underbara som bloggar så flitigt *kramar om* - TACK!

    Att träna för maten är väl en mycket bra idé när man har ett litet energiknippe.

    Stackars Billy och de andra när illbattingen Acke sätter fart. Ibland önskar man att de där snälla stora jyckarna kunde säga ifrån...

    Kul att du anmält dig och Zeb till lydnadstävling! Jag håller tummarna hårt för er! Bra träning också inför kommande starter med Acke ;)

    Å du Ann (och Richard), det är JAG som ska tacka för att ni tar er an en av mina små webläsare och ger honom ett bra och aktivt liv.

    Kramar

    SvaraRadera