tisdag 9 mars 2010

Tiden rusar fram;-)

Så har vi kommit en bra bit in på denna veckan också, tiden fullkomligt rusar fram tycker jag! Förra helgen hade vi besök från malmö, min klasskompis Ida och hennes familj. Zeb som tidigare bekantat sig med deras Axel blev förstås förvånad när han kröp fram här i köket. Acke och Axel blev riktigt bra vänner, lite väl mycket ibland bara kanske.... Helgen bestod av mat, promenader, mat och mat, vi gillar att fixa och trixa när vi har varandra på besök.


Såklart hade de med sig både godis och leksaker;-)

Valpkursen fortsätter att gå bra, igår somnade han inne på teorin. Ett framsteg;-)


De sista dagarna har Acke "jobbat", så länge han slipper vara i buren går det tokbra;-) Han tycker nog att de som kom på att man ska stänga in stackars oskyldiga söta små hundar är de värsta... Richard tycker nog att det är rättså skoj med lite sällskap och här om dagen frågade en snubbe de mötte ute i skogen, "vilken fin stövare, har den något namn", får nog honom att känna sig som einstein i hundkunskap i jämnförelse;-)

Idag och imorgon har vi inte så mycket inplanerat, jag ska bota min hemska förkylning och träningen får ligga vilande ett tag. Hoppas vi kan ta ett par härliga promenader i helgen.

Vad tror ni om Ackes nya frissa?? Själv tycker jag han ser grym ut;-)

1 kommentar:

  1. Stövare va`?! *ser förnärmad ut*

    Allt klär en skönhet så han är så klart snygg i nya frisyren :)

    Hoppas du kryar på dig - förkylning är inte kul.

    Gott att höra att Ackes "jobb" funkar bra (utom i bur då) och att han slappnar av på klubben (ibland iaf)

    Ha det gott /Kramar

    SvaraRadera