måndag 5 april 2010

Blöthund!!!

Idag har de badat de små liven, Acke först och efter det Zeb! Kloklippning och öronrens har också varit några av dagens göromål.... Inte gillat av alla här i familjen, if you know what I mean!!!????
Zeb har börjat med vattengympa för att komma i form på ett någorlunda skonsamt sätt, det funkar kanonbra! Sjukgymnasten som hjälper honom tycker att han har god kondition trots sin ålder och är mycket rörlig, dock behöver han muskla på sig lite. I torsdags va vi på träningstävling inför tävlingen som är på lördag!!! Jag är J-ligt nervös över hur detta ska gå. Träningstävlingen gick bra, med undantag för att Zeb la sig respektive satte sig när kommendanten sa att "sätt hunden"....träna mer på detta!! Acke har också varit på kurs i veckan, han och Richard fick åka själva för jag jobbade tyvärr, men det går superbra för Acke han är grym!

Vi va ute hos mina föräldrar  på långfredagen och la ett spår till Zeb, han va duktig med tanke på att det är längesedan nu. Acke fick gå " en promenad" över spåret och tro det eller ej han tog det på en gång, drog som 17 i kopplet och ner med näsan i marken, min fina lilla gris spårade för första gången;-)
Mina bröder gillar jakt och skjutvapen, vi andra får också gilla detta;-) Acke hade lite bekymmer först med skotten men efter ett tag brydde han sig ingenting!

Påsken va lugn för min del, jag jobbade! Vovvarna fick ha sovis sin första natt sen Acke kom hit, Richard skulle ut på partaj och vi ville inte lämna dem ensama med tanke på eventuella smällare och sånt... Det hade gått jätte bra, Acke sov på sin filt hela natten och inte en enda gång han kissade inne! Stolt man blir när de är såååå duktiga!;-)

I vecka som kommer ska vi lämna in bilen och få rutorna tonade, känns som en bra grej inför sommaren nu!


1 kommentar:

  1. Jag tror vattengympa är något många fler av oss skulle låta våra hundar prova på. Ger mycket men sliter lite *tummen upp*

    Jag håller tummarna för dig och Zeb till helgen - det kommer att gå såå bra. Hmmm....det där med att lyssna på tl istället kommer fort. Man får vara busig matte och inte lyda tl när man tränar :)

    Kul att Ackes kurs går bra - du får berätta mer en annan gång.

    Vi har också spårat i helgen och även Amaya har fått prova på men hon var inte riktigt så duktig som Acke, men det kommer nog för henne också. Visst är det kul att se att det "finns i dem"?

    Det är precis så skottträning ska vara!! En naturlig sak som ingen reagerar på. Det insåg ju Acke också - Ni är toppen! :)

    Nu ska vi ut i skogen, sen träna lydnad. Ha det bäst!

    Kramar

    SvaraRadera