torsdag 9 juni 2011

Väldigt längesedan;-)

Så då har jag fått tummen ur och satt mig vid datorn för att berätta lite;-) Det är inte klokt så svårt det ska vara att få tiden att räcka till vissa saker här i livet...

Våren har flutit på bra tycker jag, vi har jobbat mycket och grejat endel med huset. Vovvarna har tränats och tävlats, dock inga lysande resultat precis;-/
Acke har B höfter visar röntgen och det är vi väldigt glada för, ska bli spännande att se syskonens resultat.

I påsk va vi på kennelläger i vårgårda och vi hade enorm tur med vädret;-) sol och jättevarmt. Dagarna va upplagda så att alla skulle få testa de olika grenarna under alla tre dagarna, det va tävling och mycket skitsnack däremellan;-)
Lydnad, agility, freestyle, utställning och rapport fick vi prova på under lägret, Acke va duktig på det mesta dock så passar han hela tiden på utställningen så vinnare blev Loke, brossan;-) Grattis till er!

I maj hade vi kullens MH som va mycket intressant, Acke skötte sig jätte bra;-) Han förstog nog inte riktigt jakten men jag tror det beror på lydnaden runt omkring.... Tyvärr hade Richard fått besvär med sitt öga så vi valde att åka hem efter vi va klara, vi såg inte Humla som tydligen gjorde extra bra ifrån sig! Grattis till er!

Så till det lite tråkiga då;-/ Jag har ju startat i lydnadsklass ett nu, tre gånger. Första tävlingen oskarströms DM, blev platsen pannkaka, flera av hundarna reste sig så vi fick en 0. De andra momenten gick kanonbra, det slutade med 142 p och en 6 plac.
Andra tävlingen I Ullared satte Acke sig på platsen så då fick vi en 5, men de andra momenten klarar han utmärkt. Allt som allt 154 p och en 3 plac.
Den sista tävlingen vi va på va i Skillingaryd på kelpieklubbens kennelträff, då ställde han sig och gick till hunden ijämte direkt nästan, domaren avbrött och vi bads lämna plan... (fruktansvärt)
Min tränings och klubb vän sa att sätt Acke i bilen direkt bara och där fick han sen vara till vi kom hem igen... Jag va så fruktansvärt besviken på honom så ni anar inte.

Detta med att bryta och att sätta honom i bilen tog hårt på Acke, han va låg ett bra tag efter det att vi kommit hem igen, och så har jag alltså inte sagt ett ord till honom. Vi hade en tävling till i falkenberg, måndagen efter med jag valde att avstå, ringde och sa att vi inte kom. Man laddar och tror och hoppas på att det ska gå bra och sen går det rent åt helvete iaf;-( Acke har lärt sig vad tävling respektive träning är nu och det ytnyttjar han...

Nu går jag en kurs och det tänker jag fortsätta med, men det blir inget mera tävlande. Ett han har lärt sig att fuska på tävling, två han tycker inte de andra momenten är jätteskoj längre, tre jag blir väldigt ledsen av att misslyckas och fyra han behöver nog växa i sin päls lite tror jag...

Ska träna på annat så får vi se vad som händer framåt vintern eller våren, då kanske han är redo??!!

Till något skoj då, det är att Acke har lärt sig att simma och han simmar mer än gärna nu;-) Vi gillar hela familjen att bada så det är kanon att han lärt sig detta;-)
Vecka 27, min första semestervecka drar jag och Acke på läger i Ystad, sök och brukslydnadsläger;-) Håll tummarna att vi får fint väder!!! Det ska bli skoj, det är ca 30 pers anmälda så lite nytt folk lär jag allt få träffa;-)
Vecka 31 åker vi hela familjen på semester med ett annat par och dera Lucifer en nu 4 månader gammal aussie bebis;-) Vi ska till Vansbro i Dalarna och bo vid en sjö, fiska, äta, sola och lata oss;-)

Ha det så bra alla;-)

1 kommentar:

  1. Visst är det tråkigt när det inte funkar och när de lär sig skillnad på tävling och träning (sån är Tilda). Gott åt honom att han fick sitta i bilen - hoppas han skämdes ordentligt och skärper till sig i fortsättningen. En paus är väl inte fel när allt känns så där. Tror också att ni kanske kan känna av hans psykiska könsmognad?

    Spännande med lägret! Håller tummarna för bra väder, härliga deltagare och fenomenala instruktörer. Ser fram emot att få rapport efter det ;)

    Skoj att Acke gillar att simma. Kan tänka mig att Zeb har varit en god förebild även där.

    Härligt det låter med semester! Vem är Lucifer? Var kommer han ifrån?

    Som vanligt kluttrar jag här så mitt meddelande blir väl lika långt som inlägget ;) *uckar åt mig själv*

    Sist vill jag bara säga att jag är såå stolt över er och jag är helt övertygad om att ni kommer att gå långt på tävling och att allt löser sig snart.

    Kramar i massor /Annelie

    SvaraRadera